spot_img
spot_img
13.3 C
Paphos
Saturday, April 10, 2021

“Έθελξε” το Διεθνές Φεστιβάλ Μονοδράματος του Πάφος 2017

spot_img
   

Άλλες δυο τελευταίες εξαιρετικές παραστάσεις το Σαββατοκυρίακο, στο ανακαινισμένο Αττικόν

Με τις παραστάσεις από τη Πολωνία, τη Ρουμανία, το μακρινό Ιραν αλλά και τη δεύτερη κυπριακή συμμετοχή, που ξεχώρισε στη περσινή εθνική πλατφόρμα Μονοδράματος στη Πάφο, το Α’ Διεθνές Φεστιβάλ Μονοδράματος στη Κύπρο, ενταγμένο στις δράσεις και το καλλιτεχνικό προγραμματισμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2017, οδεύει προς το τέλος του.

Μετά την ενθουσιώδη ανταπόκριση και αποδοχή, που είχε το πλούσιο 5νθήμερο που προηγήθηκε, το τόσο διαφορετικό σε θεματολογία, ερμηνευτικούς κώδικες και γεωγραφική προέλευση, οι προσδοκίες του κοινού έχουν μεγαλώσει …

Η ταχύτητα σκοτώνει
   

Στο διαμορφωμένο σε αμφιθέατρο για τους θεατές και σε σκηνή/ black boxγια τους ερμηνευτές, νέο ΑΤΤΙΚΟΝ, τρεις σημαντικοί ερμηνευτές και μια νέα κύπρια περφόρμερ καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργία!

Η ζώνη ασφαλείας σώζει ζωές
   

Πρώτος σήμερα Σάββατο 28 του μήνα, στις 7 το απόγευμα, ο πολωνός Mateusz Nowak με το 50λεπτο μονόδραμα From front and behind, μια παράσταση που με αφετηρία το μυθιστόρημά του Karol Zbyszewski μας μεταφέρει  ιστορικά στην Πολωνία του 18ου αιώνα, λίγο πριν χάσει την εδαφική της κυριαρχία.

Μια παράσταση που σατιρίζει πολιτικούς, κληρικούς και στρατό … δεν αφήνει ούτε το βασιλιά ούτε και το συγγραφέα της  να της ξεφύγει… που γελοιοποιεί τον αλκοολισμό, την τεμπελιά, την απερισκεψία, την προσκόλληση σε κενά συνθήματα και χειρονομίες, την θρησκοληψία, τις πολιτικές και εθνοτικές αντιπαραθέσεις.

Η  θεατρική προσαρμογή των Stanisław Miedzewski και Mateusz Nowak χρησιμοποιεί το πανόραμα του μακάβριου κόσμου των ανόητων ανθρώπων που περιγράφει ο συγγραφέας, και καθοδηγούνται από ένα βασικό ήρωα, το βασιλιά…

Η σκηνοθεσία είναι του  Stanisław Miedziewski, τα κοστούμια τηςMagdalena Franczak και η ερμηνεία του Mateusz Nowak. Στα Πολωνικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους, κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών.

Ο Mateusz Nowak, γεννημένος το 1986 είναι φιλόλογος, δάσκαλος φωνητικής, manager πολιτιστικών εκδηλώσεων και διευθυντής στο Περιφερειακό Πολιτιστικό Κέντρο Węglin του Lublin. Ως ηθοποιός μονοδράματος έχει τιμηθεί με περίπου είκοσι βραβεία για τα έργαTheatricality, From Front and from Behind, και Sacrifice που έχει παρουσιάσει περισσότερες  από εκατό φορές στην Πολωνία και άλλες χώρες. Ζει και εργάζεται στο Lublin της Πολωνίας. Έχει λάβει τον Χάλκινο Σταυρό Τιμής της Δημοκρατίας της Πολωνίας.

Ακολουθεί, στις 9 μμ, η παράσταση The Clownαπό τη Ρουμανία. Η παράσταση αυτή, 70λεπτης διάρκειας  διηγείται την ιστορία αγάπης του Hans και της Marie, του κεντρικού θέματος  του ομώνυμου μυθιστορήματος του Heinrich Böll.

Ο Χανς/Hans Σνίρ/Schnier είναι ο «Κλόουν», όπως και στο μυθιστόρημα, ένας ένας επαγγελματίας καλλιτέχνης, παρατηρητής της ζωής που μεταμορφώνει το παράλογο της καθημερινότητας σε παντομίμα. Όμως, όταν η γυναίκα που αγαπά τον εγκαταλείπει για θρησκευτικούς λόγους, το «Μεγάλο Τίποτα» φαίνεται πώς είναι η μοναδική παράσταση παντομίμας που του έχει απομείνει να …παίξει. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Anca Maria Colțeanu , τα κοστούμια, ο Matei Vladimir , τη μουσική ο Ovidiu Savu και ερμηνεύει ο Alex Buescu. Στη ρουμάνικη γλώσσα με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους, κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών. Αυτή τη χρονιά, το μονόδραμα « Ο Κλόουν» αποτελεί μέρος των Ευρωπαϊκών Εκδηλώσεων για την 100η Επέτειο από τη γέννηση του γερμανού συγγραφέα Heinrich Böll.

Ο Alex Buescu, το 2014, ολοκληρώνει τις σπουδές του στο Τμήμα Υποκριτικής της Σχολής Τεχνών «Geo Saizescu» στο Πανεπιστήμιο Hyperion, με το έργο The Competition του Alexandr Galin ( Comedy Theatre).Η ερμηνεία του σε αυτό, του χαρίζει το βραβείο μονολόγου καθώς και το βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας για το ρόλο του Vasili Bok, όταν το μονόδραμα παρουσιάστηκε  στο Φεστιβάλ του Εθνικού Θεάτρου Okaua.Στο παρελθόν, ο Alex, συνεργάστηκε με σκηνοθέτες ταινιών όπως οι Gillies MacKinnon(Gunpowder, Treason & Plot, μια μίνι σειρά του BBC βασισμένη στη ζωή της Μαρίας Α’ της Σκωτίας και του γιού της του Ιάκωβου Α’ της Αγγλίας), Joachim Back, Chris Barrett & Luke Taylor και Roxana Stroe. Σε πρόσφατες ερμηνείες του σε παραστάσεις , ο Alex συνδύασε τις σπουδές του και τις προσωπικές του εμπειρίες με μια αυθεντική προσέγγιση σε θέματα όπως η απομόνωση, ο φόβος, η νοσταλγία, η αγάπη, το μίσος, η αναμονή, η απώλεια της προσωπικότητας και η δολιότητα του Εγώ, καθιστώντας τα θέματα αυτά σημαντικά για τις ερμηνείες του.

Αύριο  Κυριακή, 29 Οκτωβρίου 2017,τελευταία ημέρα του Διεθνούς Φεστιβάλ Μονοδράματος, ο θεατρικός αυτός μαραθώνιος 14 παραστάσεων, συνολικής διάρκειας 900(!) λεπτών ολοκληρώνεται. Η κυπριακή Ρεβέκκαπαράσταση επινοημένου σωματικού θεάτρου (devisedphysical theatre) που αντλεί την έμπνευσή της από την ομώνυμη ηρωίδα στο μυθιστόρημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς», καθώς και ελληνικά παραδοσιακά και σεφαραδίτικα τραγούδια, μια σύλληψη της Χαραλαμπίας Θεοφάνους – που είναι η ερμηνεύτρια επι σκηνής, σε εικαστικό σχεδιασμό του Ηλία Νεοφύτου, μας θυμίζει τις κυπριακές συμμετοχές και εμπειρίες πέρσι το Μάιο  στη Παλιά Ηλεκτρικη. Η Ρεβέκκα στο μυθιστόρημα του Μαρκές, είναι μια γυναίκα που απομονώνεται στο σπίτι της μετά από τον μυστηριώδη θάνατο του άντρα της. Είναι η τρίτη φορά στη ζωή της που βιώνει την απώλεια και το πένθος. Όταν ήταν παιδί έχασε τους γονείς της, οι οποίοι δολοφονήθηκαν, και στα είκοσί της την απαρνήθηκαν οι θετοί της γονείς γιατί παντρεύτηκε τον γιο τους. Το έργο αυτό εξερευνά το πένθος και τη μοναξιά. Κλεισμένη στο σπίτι, επιβιώνει ξαναζώντας το παρελθόν μέσα από τις αναμνήσεις της. Το σπίτι της μετατρέπεται σε μουσείο της ζωής της, με μόνο επισκέπτη τον εαυτό της. Η μοναξιά και το πένθος καθορίζουν τις κινήσεις και την ομιλία της, η κίνηση γίνεται μέσο εξιστόρησης, ενώ η γλώσσα και το τραγούδι γίνονται το ηχοτοπίο του κόσμου της.Το πένθος και η μοναξιά, από προσωπική εμπειρία γίνονται κοινή εμπειρία. Η παράσταση χρησιμοποιεί το σώμα για να διηγηθεί την ιστορία, ενώ ο ήχος της γλώσσας και των τραγουδιών συμπράττουν στη δημιουργία της σκηνικής ατμόσφαιρας.

Η Χαραλαμπία Θεοφάνους, περφόρμερ και δημιουργός έργων σωματικού θεάτρου, επικεντρώνεται στην ποιητική χρήση της γλώσσας και της κίνησης για να δημιουργεί. Είναι απόφοιτος του London International School of Performing Arts που βασίζεται στη μέθοδο Lecoq(Λεκώ) και έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει έργα σε φεστιβάλ όπως το Διεθνές Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, το Casa Festival και το Camden Solo Festival με διεθνείς ομάδες. Στην Κύπρο, συνεργάζεται με το Θέατρο Ειδεκανού για τη δημιουργία έργων σωματικού θεάτρου. Επίσης, εκτελεί χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή στο Buffer Fringe Festival 2017.

Στις 9 μμ, ο Ιρανός περφόρμερ Yaser Khaseb με το μονόδραμα MysteriousGift( 30’) θα μας καταγοητεύσει με την αφήγησή του. Εν μέρει χορός, εν μέρει περφόρμανς, μας προσκαλεί να γνωρίσουμε την δική του κουλτούρα, να αντιληφθούμε πόσο οικουμενικό μπορεί να είναι πραγματικά το ανθρώπινο βίωμα – να συνδέσουμε  με την ευκαιρία αυτή τις δικές μας ιστορίες. Ο Khaseb δημιουργεί μια παράσταση από διάφορα κομμάτια βασισμένα στην κίνηση, υπερβαίνοντας τα γλωσσικά εμπόδια. Στην αρχή παρουσιάζοντας τη περσική θεατρική παράδοση, μας βοηθάει να γνωρίσουμε  έναν λαό με πλούσια ιστορία, ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα το κοινό  να εντοπίσει ανθρώπινες σχέσεις μέσω της σωματικής αφήγησης. Ο Khaseb συνεχίζει με ένα κομμάτι όπου εξερευνά το φανταστικό σε ένα μοντέρνο, σύγχρονο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας το θέατρο κούκλας για να δείξει τη μάχη με τον εαυτό του και πόσο εύκολα μπορείς να χάσεις αυτή τη μάχη. Στη τέλος, ο Khaseb υπερβαίνει τα όρια του χρόνου, εξερευνώντας την αρχέγονη φύση της ίδιας της δημιουργικότητας. O Yaser Khaseb προέρχεται από μια θεατρική οικογένεια. Σπούδασε υποκριτική και παντομίμα στο πανεπιστήμιο Tonkabon στο Ιράν. Η δουλειά του ενσωματώνει χορό, παντομίμα, θέατρο και θέατρο κούκλας.

 

 

Support Local Business
   

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

spot_img
spot_img