17.9 C
Paphos
Friday, March 29, 2024

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ: Ονειρεμένη διαδρομή με buggy στον Ακάμα (ΦΩΤΟ- ΒΙΝΤΕΟ)

Στο άρθρο που διαβάζετε θα μοιραστούμε μαζί μας μια εμπειρία που ζήσαμε για τους σκοπούς των γυρισμάτων της σειράς μίνι ντοκιμαντέρ με θεματικές ενότητες απο την Πάφο με τίτλο “Η Πάφος της Καρδιάς μας” #pafosmoments η οποία προβάλλεται κάθε δεύτερη Παρασκευή απο την τηλεόραση ΣΙΓΜΑ και την εκπομπή Πρωτοσέλιδο με τον Ανδρέα Δημητρόπουλο.

Τα ντοκιμαντέρ αυτά είναι μια συμπαραγωγή του PafosPress.com, του Digital Studio Larko και της RED CUBE και τα στηρίζει η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Πάφου.

Μια βόλτα στον Ακάμα με buggy

Η ταχύτητα σκοτώνει

Ξεκινήσαμε απο την Πάφο νωρίς το πρωί και γύρω στις 10 πμ ήμασταν στο Λατσί και συγκεκριμένα στην εταιρεία STS MOTO FUN για να ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας. Μαζί μας ο εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας, Σωτήρης Ταύρος, έτοιμος να παίξει το ρόλο του οδηγού του “μικρού καραβανιού” περιπέτειας που θα “όργωνε” τον Ακάμα.

Η διαδρομή

Η διαδρομή μας σύμφωνα με τον Σωτήρη θα είχε διάρκεια περίπου 4-5 ώρες και θα κάλυπτε τα “σημαντικότερα” σύμφωνα με τις προτιμήσεις των απο καιρό εις καιρό περιηγητών πάντα βέβαια και μέσα στο χρονικό περιθώριο που είχαμε μπροστά.

Ξεκινώντας λοιπόν απο τη βάση της STS MOTO FUN στο Λατσί πήραμε το δρόμο προς το Νέο Χωριό με τον δροσερό αέρα της περιοχής, πιο φρέσκο και καθαρό απο οπουδήποτε αλλού στην Κύπρο, να χαιδεύει το πρόσωπο μας πίσω απο τα τροχοφόρα μας οχήματα και με φόντο την περιπέτεια στην χερσόνησο του Ακάμα να μας περιμένει.

Σε περίπου δέκα λεπτά περάσαμε μέσα απο την κοινότητα Νέου Χωρίου και φτάσαμε στο πρώτο μας σημείο, την εκκλησία του Αγίου Μηνά για μια σύντομη περιήγηση.

Ο Άγιος Μηνάς

Η εκκλησία του Αγίου Μηνά βρίσκεται στο κέντρο του χωριού και άρχισε να κτίζεται από το 1906 και οι εργασίες της ολοκληρώθηκαν το 1912.

Με το μόχθο του βιοπαλαιστή Νιοχωρίτη κατοίκου και με ότι είχαν και δεν είχαν, το πρόσφεραν για την ανέγερση της εκκλησίας του χωριού τους. Είναι σχετικά μεγάλη εκκλησία, με την άνεση να φιλοξενεί γύρω στους διακόσιους πιστούς. Είναι αρχιτεκτονικά κτισμένη σε Γοτθικό Ρυθμό και εσωτερικά μονόχωρος.

Επόμενος σταθμός το View Point του Κουτσανγκα

Φεύγοντας απο τον Άγιο Μηνά κατευθυνθήκαμε βόρεια και ανηφορικά μέσα απο ένα καταπράσινο τοπίο με χωμάτινη επιφάνεια και βεβαίως αρκετό οξυγόνο, σε ένα ύψωμα, παρατηρητήριο ή view point για τους οδηγούς και ξεναγούς με τη θέα να απλώνεται στα πόδια μας και να μας μαγεύει όπως μόνο η κυπριακή Φύση και ειδικά ο Ακάμας ξέρουν.

Ακριβώς μπροστά μας ο δημοφιλής κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο κολπίσκος Τζιώνι κάτω απο το παρατηρητήριο του Τμήματος Δασών, μπροστά μας ο Άγιος Κόνωνας, δεξιά η Λάρα και το νησί του Αγίου Γεωργίου Πέγειας και αριστερά μας η Φοντάνα Αμορόζα.

Αφού απολαύσαμε το μαγευτικό πράσινο χαλί στα πόδια μας με την απέραντη ηρεμία της φύσης και αφού η γαλήνη μας δημιούργησε την περιέργεια να συνεχίζουμε μπήκαμε στα buggies μας, φορέσαμε τις μάσκες, δέσαμε τις ζώνες μας και ξεκινήσαμε για τον πύργο της Ρήγαινας.

Πύργος της Ρήγαινας

Δεν είναι μόνο το κτίσμα και η Ιστορία του που σε παραπέμπουν σε μια άλλη εποχή αλλά και η διαδρομή που αντικαθιστά την ηρεμία του view point με την αδρεναλίνη της οδήγησης στο δάσος με ένα τέτοιο τροχοφόρο. Ο προορισμός σε ανταμοίβει με μοναδικής ομορφιάς εικόνες μέχρι τις επόμενες που σίγουρα θα είναι καλύτερες.

Η περιοχή του Ακάμα είχε αναπτυχθεί ιδιαίτερα κατά τα βυζαντινά χρόνια με ολόκληρη τη χερσόνησο να είναι κατάσπαρτη με λαξευμένα σπήλαια, στα οποία ζούσαν ερημίτες, μοναστήρια και εκκλησιές, τα οποία αρκετά από αυτά παρέμειναν γνωστά και ως τοπωνύμια.

Το μοναστήρι που εξακολουθεί να φέρει το όνομα «Πύργος της Ρήγαινας» βρίσκεται σε μια υπέροχη κοιλάδα, αθέατη από τη θάλασσα πιθανότατα για να μην αποτελεί εύκολο στόχο των πειρατών. Πρόκειται για ένα ορθογώνιο πετρόκτιστο οικοδόμημα με πτέρυγες σε όλες τις πλευρές.

Ο ναός, ο οποίος βρισκόταν στο κέντρο της εσωτερικής αυλής, αποτελούσε ένα μονόκλιτο ναό, ο οποίος φαίνεται να ήταν τοιχογραφημένος. Η χρονολόγηση του μοναστηριού ανάγεται στον 11ο με 12ο αιώνα, περίοδο ίδρυσης πολλών μοναστηριών στο νησί, ενώ διάφορες μετατροπές και προσθήκες φαίνεται να έχουν γίνει μεταγενέστερα κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας.

Δεν υπάρχουν οποιεσδήποτε πληροφορίες για το σε ποιόν άγιο ήταν αφιερωμένο το μοναστήρι.

Στον περιβάλλοντα χώρο του μοναστηριού ξεχωρίζει μια πελώρια υπεραιωνόβια δρυς, στην οποία σύμφωνα με τη μυθολογία καθόταν κάτω από αυτήν η θεά Αφροδίτη, όταν ήθελε να ξεκουραστεί, κατά την πορεία της από το λουτρό της (Λουτρά της Αφροδίτης).

Μετά το γάργαρο νερό που μας δρόσισε, τα πουλιά και το κελαήδημά τους, το θρόισμα των φύλλων ενός τόσο επιβλητικού δέντρου οδηγηθήκαμε στο πιο εντυπωσιακό μέρος για πανοραμική παρατήρηση του Ακάμα. Το περιβόητο Βουνί της Σωτήρας.

Ένας απο τους θρύλους και τις παραδόσεις θέλουν να φέρει την ονομασία του απο τη σωτηρία που έβρισκαν οι ναυτικοί στα παλιά χρόνια όταν αντίκριζαν το επιβλητικό βουνό, κατ’ επέκταση τη στεριά που θα τους οδηγούσε σε ασφαλή μέρη και μακριά απο τη θάλασσα.

Είναι αδιαμφισβήτητα ένα απο τα ωραιότερα μέρη στην Κύπρο, αν όχι το πιο ωραίο με μια θέα που κόβει στην κυριολεξία την ανάσα αφού μπορεί ο επισκέπτης να θαυμάσει την ομορφιά στα πόδια του απο την Φοντάνα Αμορόζα μέχρι τον Πωμό. Μαγεία, αυτός είναι ο ιδανικός χαρακτηρισμός που θα αποδίδαμε σε αυτή την εικόνα που συναντήσαμε στο Βουνί της Σωτήρας. Άλλωστε οι εικόνες μιλάνε απο μόνες τους.

Φοντάνα Αμορόζα

Επόμενος σταθμός η Φοντάνα Αμορόζα. Κατηφορήσαμε απο το μαγευτικό σημείο που μας έκανε να το ερωτευτούμε και αργά και υπομονετικά ακολουθήσαμε περιμετρική πορεία για την περιοχή της Νήσου Χαμηλής, την Χαμηλή όπως την ξέρουν οι ντόπιοι ή το Blue Lagoon οπως το ξέρει η υπόλοιπη Κύπρος.

Όλες οι αναφορές για τη Φοντάνα Αμορόζα που απαντούν στα έγγραφα και γενικά στις πηγές που έχουμε εντοπίσει, μνημονεύουν όλες ανεξαιρέτως πειρατικές επιδρομές στην περιοχή ή εμφάνιση πειρατικών καραβιών.

Για την πηγή του έρωτα και για την άλλη πηγή της οποίας το νερό σε κάνει να λησμονείς τον έρωτα, τουλάχιστον κατά τον 16ο αιώνα, μόνη αναφορά παραμένει ο Στέφανος Lusignan. Ωστόσο, ο Lusignan κάποια παράδοση ή θρύλο θα είχε οπωσδήποτε ακούσει, τον οποίο ευτυχώς και διέσωσε.

Η αθάνατη κυπριακή λαϊκή μούσα, άλλωστε, υμνεί σε ερωτικό δίστιχο τις φυσικές καλλονές του Ακάμα αλλά και το «γλυκύπικρον αμάχανον όρπετον», τον έρωτα.

Τζι’ έλα να πάμεν μάνα μου τζεικάτω στον Ακάμα
Να νυχτωθούσιν τα βουνά να πέσσουμεν αντάμα…

Διαβάστε το εξαιρετικό άρθρο της Νάσα Παταπίου με τίτλο: “Φοντάνα Αμορόζα: Βρύση της αγάπης ή ορμητήριο πειρατών;” στο Παράθυρο!

Blue Lagoon

Η οποιαδήποτε περιγραφή είναι πιθανόν να αδικήσει την αληθινή εικόνα και να κλέψει απο την ομορφιά που δεν μπορεί να αποτυπωθεί, ούτε με λέξεις, ούτε με πλάνα, ούτε με εικόνες. Είναι ένας συνδυασμός. Πράσινο, γαλάζιο, μπλέ τιρκουάζ, είναι βασικά τα πάντα. Ο επίγειος Παράδεισος.

Ότι πιο όμορφο, πιο φυσικό, πιο αγνό και πιο χαλαρωτικό υπάρχει. Ειδικά αυτή την περίοδο, χωρίς τις υπερβολικές βάρκες και τα κότερα, χωρίς τα μικρά κρουαζιερόπλοια, χωρίς τους στρατιές επισκεπτών που πάνε μόνο και μόνο για μια φωτογραφία η Γαλάζια Λίμνη της Κύπρου δεν συγκρίνεται με τίποτα μα τίποτα άλλο στο νησί.

Όλα τα ωραία όμως έχουν και ένα τέλος και έτσι σιγά σιγά το μαγευτικό μας οδοιπορικό ολοκληρωνόταν και ο κύκλος αυτής της μοναδικής εμπειρίας πήγαινε να κλείσει.

Μπήκαμε στα buggies μας, όπως πάντα φορέσαμε ζώνες και γυαλιά και ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Περνώντας απο το “Κακοσκάλι” βλέπεις μια απο τις πλέον γνωστές και διαδεδομένες εικόνες του Ακάμα στην αντίστοιχη αναζήτηση στο Google!

Η φωτογραφία αυτή είναι η πλέον φορεμένη” στη σιλουέτα Ακάμας και αποτελεί σημείο αναφοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ο ΚΟΤ και το Τμήμα Δασών έκαναν άλλο ένα view point στη διαδρομή για να μπορούν οι περαστικοί να την απολαύσουν.

Η διαδρομή μας θα μπορούσε να έχει πολύ περισσότερα σημεία. θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε αρκετές ακόμη περιοχές, όπως η παραλία της Λάρας, ο Πιττοκόπος, τα Λουτρά της Αφροδίτης αλλά και τις γύρω κοινότητες.

Επιφυλασσόμαστε όμως για την επόμενη φορά που σίγουρα δεν θα αργήσει να έρθει.

Η περιοδεία αυτή ολοκληρωθηκε με τι άλλο; Με ένα μοναδικό γεύμα με ολόφρεσκα θαλασσινά στο εστιατόριο ΚΟΤ δίπλα στα Λουτρά της Αφροδίτης το οποίο διαθέτει με διαφορά την πιο πανοραμική θέα προς τον κόλπο Χρυσοχούς.

Πραγματικά υπέροχη, το βλέμμα φτάνει μέχρι τον Πωμό με ψάρι και μαλάκια που μυρίζουν θάλασσα και φρεσκάδα και εξυπηρέτηση απο τον κ. Ντίνο Παρασκευά και το προσωπικό του εστιατορίου που θυμίζει ατόφια κυπριακή καλή φιλοξενία και ευγένεια.

Στο βίντεο που ακολουθεί, πριν τους συντελεστές για αυτό το ωραίο οδοιπορικό, και το οποίο προβλήθηκε στην τηλεόραση ΣΙΓΜΑ στις 31 Μαρτίου προσεγγίζεται η Πάφος μέσα απο την ενότητα Φυσικές Ομορφιές μπορείτε όμως να απολαύσετε στην πλειοψηφία πλάνα απο την περιοχή!

H Πάφος της Καρδιάς μας! from foto LARKO on Vimeo.

#pafosmoments #tv #show #sigmatv #fotolarko #TeamFotoLarko#fotolarko2017 #PafosPress #pafos2017 #OpenAirFactory#OurCityOur2017 #PassionatelyPafos Πρωτοσέλιδο Sigmalive Sigma TV PafosPress.com